Mașinile electrice pe care Volkswagen le-a avut încă din anii ‘70

de: Daniel Ștefan
25 11. 2018

Volkswagen are o pasiune mai veche pentru mașinile electrice. Deși are planuri serioase de viitor în acest domeniu, compania nemțească a mai experimentat sistemul electric pe unele modele.

Volkswagen vrea să fie unul dintre marii producători de vehicule electrice atunci când ele vor fi mai căutate și când vor fi interzise mașinile pe combustibil.

Producătorul german are deja modele electrice în catalog, Volkswagen e-Golf și e-Up!. Și, probabil că ari fi mai populare și în România dacă ar exista infrastructură adecvată pentru ele, dacă ar avea un preț mai mic și dacă ar oferi o autonomie mai bună. Fără să mai amintesc de costul foarte ridicat al pieselor de schimb.

Dar, înainte de e-Up! și e-Golf, Volkswagen a mai avut câteva încercări de a revoluționa lumea auto și să aducă în scenă vehicule electrice, nepoluante.

Mașinile, fie au fost convertite prin diverse garaje de echipe de cercetare și de ingineri, fie au fost realizate chiar de companie. Proiectul a fost abandonat, întrucât, la momentul apariției lor, problema poluării și a epuizării resurselor de petrol nu erau luate în serios. Lumea se baza pe mașinile cu carburant pentru că erau puternice, fiabile și le puteai realimenta oricând. La fel ca în prezent.

Volkswagen T2 Elektro Transporter (1972)

Dacă ai crezut vreodată că Volkswagen nu a făcut vreodată o mașină mai lentă decât T2, te-ai înșelat. Singurul automobil mai lent decât T2 nu putea fi decât tot un T2, dar unul electric.

Cel mai îndrăgit și mai cunoscut microbuz din istorie a avut și o versiune electrică, chiar cu mult înainte de era internetului.

Motorul de 16 kilowați era amplasat tot în spate și dezvolta doar 22 de cai-putere, dar suficienți cât să pună în mișcare acest leneș compact din metal. Sigur, mașina a fost doar un experiment. Bateriile erau ținute pe podeaua mașinii, deoarece caroseria nu fusese concepută pe șasiul unui vehicul electric.

Volkswagen Golf 1 Elektro (1976 – 1981)

Volkswagen Golf 1 este deja o mașină legendară care trezește amintiri din tinerețe celor care au avut șansa să conducă unul și suspine mai tinerilor pasionați de mașini clasice care cu greu mai găsesc un exemplar.

Volkswagen a fabricat doar 20 de modele Elektro. Era echipat cu un motor de 13,4 kilowați, avea doar două locuri, putea atinge viteza maximă de 100 km/h și oferea o autonomie de doar 50 de kilometri.

Ulterior, prin anii ‘80, au mai fot convertite și alte modele, precum Golf 1 CityStromer și Golf 2 CityStromer.